Veelgestelde vragen 

Heeft u na het bekijken van mijn website nog vragen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met mij op, of kijk of het antwoord op uw vraag hieronder te vinden is.  

Waarom moet ik voor jou kiezen en niet een van je concurrenten?
De belangrijkste reden is dat je ook daadwerkelijk voor mij kiest! Ik werk alleen, heb geen callcenter en verras je dus niet met 'iemand anders' tijdens de keuring of aan de telefoon. Persoonlijk is dus ook echt persoonlijk. Ik let niet op de tijd, maar neem de tijd. En mijn tarieven zijn ook nog eens een stuk lager dan die van mijn concurrenten.

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik vind dat je alleen onafhankelijk kunt adviseren en keuren als je onafhankelijk bént. Dus ik werk niet samen met bepaalde schadebedrijven, fasfitters of garageformules en ik doe niet aan het onderhouden van dure mediapartners. Ik ben honderd procent zelfstandig en onafhankelijk. In plaats van een callcentermedewerker krijgt u altijd mij aan de telefoon, soms met wat achtergrondgeluid van een lopende motor of bewegende hefbrug. Waarvoor mijn excuses.

Hoe blijf je onafhankelijk, Gijs?

Ik werk uit principe dus met geen enkele andere partij, zoals een autogarage, camperdealer verzekeraar of wie dan ook samen. Bovendien heb ik zelf geen 'handelsvoorraad' en verdien ik geen geld met het professioneel in- of verkopen van voertuigen.

Wat is het voordeel van een aankoopkeuring op locatie?

Simpel: in plaats van dat u de verkoper bereid moet vinden om de auto, caravan of camper aan u mee te geven zodat u deze bij een garage ver weg kunt laten keuren, inspecteer ik op locatie bij de verkoper. Dat kan bij het bedrijf zelf, maar ook thuis bij een particuliere verkoper. U hoeft zelf niets te regelen en de aankoopkeuring is meestal binnen 1,5 tot 2 uur gereed. Uiteraard kunt u zelf meekijken.

Bekijk je de auto of camper ook op de brug?
Uiteraard. Wanneer de auto of camper bij een bedrijf te koop staat, is vrijwel altijd een brug beschikbaar voor de inspectie van de onderzijde. Is de verkoper een particulier, dan regel ik in overleg met de verkoper een brug in de buurt. Lukt dat niet, dan kan ik de inspectie niet volledig uitvoeren.

Moet ik er zelf bij zijn?
Het liefste wel, ik kan u dan direct laten zien wat ik eventueel aan gebreken vind. Maar het hoeft niet, als u de auto of camper zelf al gezien heeft of u heeft geen tijd, dan stuurt u mij gewoon op pad. Ik bel u direct na de inspectie om de resultaten te bespreken en als u dat op prijs stelt maak ik foto's van de zaken die mij opvallen.

Waarin verschilt jouw service van die van je concurrenten?
Ik werk heel persoonlijk. Geen callcenter, geen standaardmailtjes en ik neem altijd de tijd om me in uw situatie en uw wensen te verdiepen. Ik werk op basis van vertrouwen, en dat betekent bijvoorbeeld dat u bij mij niet vooraf hoeft te betalen. Desondanks zijn mijn tarieven scherp en krijgt u waar voor uw geld.

Waarom zou ik geld betalen om me te laten begeleiden? Kopen bij een betrouwbaar bedrijf biedt toch voldoende zekerheid?
Bij de aankoop van een auto, caravan of camper komt meer kijken dan alleen garantie en een goed gevoel. Het maken van de juiste keuze is, door het enorme aanbod op internet, al een proces op zich. Mijn hulp garandeert u niet alleen zekerheid, maar ook de juiste keuze. Een miskoop is veel duurder.

Stel dat we een auto, caravan of camper gaan inspecteren en het valt tegen, of we komen er niet uit. Hoe gaan we dan verder?
Als ik voor u een geschikte occasion gezocht heb, zal het voertuig in de meeste gevallen aan onze verwachtingen voldoen en komen we eruit. Maar de kans bestaat natuurlijk dat de aankoopkeuring uitwijst dat er iets ernstig mis is en ik u daarom afraad de koop te sluiten. In dat geval zoek ik zonder extra kosten voor u naar een alternatief en voer ik tegen kostprijs een volgende aankoopkeuring uit.
Wanneer u mij alleen heeft ingeschakeld voor een losse aankoopkeuring van een auto, caravan of camper die u zelf heeft gevonden, kan dat natuurlijk niet: wel doe ik u dan een extra scherp aanbod voor een tweede inspectie. 

Moet ik vooraf iets betalen?
Heeft u ooit uw boodschappen afgerekend voor u de supermarkt binnenging? Ik niet! Pas wanneer u daadwerkelijk een auto, caravan of camper gekocht heeft met mijn hulp stuur ik u een factuur. U betaalt pas als u honderd procent tevreden bent.  

Stel dat er, na aankoop van een door jou geïnspecteerd voertuig toch een gebrek optreedt. Geef je dan garantie?
In mijn algemene voorwaarden sluit ik elke vorm van aansprakelijkheid volledig uit. Dat kan ook niet anders: mijn inspectie is een momentopname en ik ben geen onderdeel van de transactie. De verkoper geeft garantie, ik kan dat niet. Niemand, zelfs de beste monteur niet, kan in het binnenste van een motorblok of versnellingsbak kijken. Daarom is het kopen bij een betrouwbaar bedrijf en met garantie zo belangrijk.

Wat is de meerwaarde van jouw aankoopadvies ten opzichte van een losse aankoopkeuring?
Hoewel de technische aankoopkeuring de kern van mijn dienstverlening is, zegt de keuring niets over of het voertuig ook echt bij u past. En dat laatste is minstens zo belangrijk als een goede technische staat. Daarom gaat mijn advies veel verder dan alleen een aankoopkeuring alleen: aan de hand van uw wensen bepalen we samen welke auto, caravan of camper het meest voor u geschikt is.

Keur je echt elke auto of camper?
Nee, ik kies er heel soms voor een bepaalde auto of camper niet te keuren. Daar heb ik dan een goede reden voor: ik weet dat het model als zeer onbetrouwbaar bekend staat, ik vertrouw de verkoper niet of ik heb simpelweg te weinig ervaring om een goede beoordeling van het betreffende model te geven.

Kun je mij helpen met het verkopen van mijn oude auto, caravan of camper?
Uiteraard. Bij aankoop van een nieuwe auto, caravan of camper is inruil in de meeste gevallen de makkelijkste manier om van uw oude voertuig af te zijn. Maar er zijn gevallen denkbaar waarin dat anders ligt. Ik wijs u graag de weg naar de partij die u de beste prijs voor uw oude auto, caravan of camper te krijgen. En help u de beste prijs te krijgen, zonder gedoe. Maar omdat ik onafhankelijk wil blijven, koop ik zelf geen voertuigen in.  

Kan ik met je meerijden naar de garage?
Natuurlijk! Ik sta voor persoonlijke service, dus als u geen vervoer heeft of de auto of camper direct mee wilt nemen, kunt u met mij meerijden. Ik kan u zelfs thuis ophalen als u dat wilt en als dat ook maar een beetje op de route ligt, kost dat natuurlijk niets.

Doe je ook aankoopkeuringen in het buitenland?
In overleg. Het kan natuurlijk zijn dat u een leuke auto, camper of klassieker in België of Duitsland heeft gezien en dat u die wilt laten keuren. Ik kan daarvoor een offerte maken, rekening houdend met reistijd en -afstand. Mocht het voordeliger of handiger zijn een buitenlandse partij te laten keuren, dan informeer ik u daar eerlijk over. 

De koop is gesloten, maar hoe gaat dat nu met overschrijven, inruilen en betalen?
Na aankoop krijgt u van mij een handig document met informatie over het kentekenbewijs, overschrijven, verzekeren en het betalen van een groot bedrag. Ik leg u precies uit hoe alles in z'n werk gaat. En u kunt mij natuurlijk altijd bellen als u nog vragen heeft. 

Waarom moet ik jou inschakelen en niet een van die andere grote aanbieders?

Simpel, omdat ik persoonlijk werk en mij verdiep in u, de klant. Mijn geduld, enthousiasme en ervaring zullen u niet teleurstellen. Van het eerste tot het laatste moment heeft u contact met mij, ook 's avonds en in het weekend. Geen callcenter, geen misverstanden, nooit lang wachten en u krijgt het meest persoonlijke advies dat u zich maar voor kunt stellen. En dat ook nog eens voor een zeer scherp tarief.